Vrijdag en weekend. Bloemenshow, keuken artikelen, kakkerlakken

24 oktober 2023 - Mysore, India

Ik heb toch al veel vooroordelen zien sneuvelen nu ik hier in Mysore ben. Ik had het idee dat er weinig organisatie en veel viezigheid zou zijn. In Mumbai was het ook wel erg vies. Maar hier in Mysore wordt er veel geschrubbt. Bij het huren van dit appartement komt ook een vrouw poetsen, die poetst 4x in de week haar eigen huis. En ze is geen uitzondering, overal wordt er veel geschrubbt en veel Dettol gebruikt. Afval wordt elke ochtend opgehaald en het is hartstikke groen. Taxi's hebben allemaal een vergunning. En er gebeuren hier amper ongelukken.

We waren vrijdag wel lekker in de stad geweest en namen op de terugweg nog wat lunch mee en troffen daar onze toekomstige huurbaas. Hij had ons gezien en nam een thee met ons. Hij vertelde dat hij 14.30 niet ging redden voor de sleuteloverdracht, hij zou zijn broer sturen om 15.30. Dat werd 16.30 en alle koffers en Tiff & ik paste in de rickshaw. Ik mocht naast de bestuurder zitten en een stukje rijden. Leuk op een rustige Binnenweg. Maar vanaf de kruising nam hij het gelukkig weer over.

Het verkeer is steeds minder indrukwekkend. Het is ergens ook wel inventief hoe ze omgaan met elkaar in het verkeer. Ik zat vandaag ook achterop bij een motorrijder en het is lekker om even de verkoelende lucht te voelen in de hitte. Iedereen houdt ook echt rekening met alle tweewielers. Heel veilig gelukkig!

Morgen (zaterdag) zouden ze nog wat tafels en stoelen brengen. Dan kunnen we ook buiten zitten. Wat we hadden kunnen vermoeden is dat het nu (dinsdagochtend) nog altijd niet is geregeld.

Als we dan een nachtje lekker geslapen hebben op het ultra harde matras, worden we redelijk uitgerust op zaterdag wakker. We hebben om 10u afgesproken met onze nieuwe vrienden en gaan naar de koninkrijkszaal. Van daaruit gaan Tiff en ik, samen met een broer en zus mee naar de bloemenshow. Ongelofelijk mooi, wat je allemaal kan doen met die piepkleine bloemetjes.  Zie de foto sectie!

In de middag halen we nog wat extra keukengerei, want dat is hier niet zoveel. Vrijdagavond hebben we wel al wat koelkast vulling gehaald, deels de ingrediënten voor pannenkoeken al! Het is een beetje sprokkelen, maar beetje bij beetje vinden we onze ingrediënten en ook onze weg.

We kunnen zaterdag dus ook een wasje draaien en mijn hemden kunnen naar een man in de straat die strijkt. Hij heeft een klein winkeltje voor de deur, waarin hij zijn metalen strijkijzers (meerdere formaten) vult met kolen en heel goed strijkwerk levert.

Als we zaterdagavond 3 kakkerlakken dood spuiten, zijn we erg moe van de ervaringen en maken we ons klaar voor de nacht. Morgen om 8.00u naar de zaal voor de weekend bijeenkomst, die begint om 8.30.

Verder loopt de zondag heel rustig, de stad wordt steeds drukker en drukker. Het is dan ook ons op het hart gedrukt gewoon in onze wijk Gokulum te blijven tm woensdag. Want maandag en dinsdag is het niet meer te doen!

1. Helen:
    Mooi hoor.
  2. Peter en rjny:
    24 oktober 2023
    Bloemenshow net zo mooi als in Zundert, maar dan met ander weer!
    Rijden met een riksja lijkt ons geweldig leuk. Wij hadden iets met een quad, maar dat vertellen we nog wel eens!
    Liefs van ons
  3. Appie en Tiffany Post:
    😁 we zijn benieuwd ñ
  4. Pascal:
    24 oktober 2023
    Heel mooi, ook leuk optrekje.
  5. Appie en Tiffany Post:
    29 oktober 2023
    Ja, we zijn er steeds blijer mee. Het was best stoffig en viezig toen we erin trokken. Maar beetje bij beetje wordt het schoner. We krijgen nu ook 2x in de week een hulp in de huishouding, ze stoft af , veegt en dweilt en poetst de wc en badkamer. (Al is die scheiding erg dun hier, haha) wij kunnen dus de rest schoonmaken. Dankbaar werkje
  6. Suzette:
    25 oktober 2023
    Eindelijk ben ik gaan kijken. Super leuk om dit te ervaren. Gelukkig dat bij jullie veel geboend wordt.😁
  7. Appie en Tiffany Post:
    29 oktober 2023
    Haha. Ja, heel veel! Ook buiten en op straat.
  8. Gregory & Liesbeth:
    29 oktober 2023
    We genieten van jullie verhalen en foto’s!! Knuffels van ons!
  9. Appie en Tiffany Post:
    Bedankt! (⁠◔⁠‿⁠◔⁠)(⁠◔⁠‿⁠◔⁠)