Eerste keer ziek, Zoom vergadering en opnieuw draken!

27 oktober 2023 - Mysore, India

Oke, ook in de ochtend zijn de arenden erg luid! Niet dat ik wil klagen over deze majestejeuze beesten in de achtertuin. Gewoon contstateren dat ze erg luid zijn bij het uitrekken en gapen in de ochtend. En ochtend begint hier, net als voor veel Indiers, zodra het zonlicht verschijnt om 6:00. Logisch ook, want om 18:00 verdwijnt het zonlicht weer.

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik kort wat diarree verschijnselen gehad. Tiff en ik zijn ook allebei op dinsdag heel vermoeid geweest. Geprobeerd op te staan rond 9:00 en weer naar bed gegaan tot 13:00u. Daarna voelde we ons wat beter, maar nog altijd vermoeid. Als Tiff rond 17:00 weer naar bed gaat, ga ik enigszins energiek naar de supermarkt. Een goed half uur lopen, om wat producten voor in huis te vinden. Natuurlijk zijn er ook tal van kleine kruidenierszaakjes hier in Coconuts Corner (Gokulum), maar voor grotere verpakkingen drinken en yoghurt en een wat ruimere keuze, gaan we af en toe naar de supermarkt. Iets duurder, dat wel.

Onderweg kom ik weer nieuwe dingen tegen van deze kant van Mysore, enorme huizen, prachtig versierde bogen en veel spelende kinderen. Als ik me goed had gevoeld, was ik vast even mee gaan spelen, want ze roepen of ik even een balletje wil mee trappen. Hartstikke leuk. En ook geitjes, koeien en kippen en honden, overal is wel wat te doen.

Gelukkig zijn we op woensdag allebei weer helemaal fit. Het is veel beter met ons, dan sommigen om ons heen. We hoorden dat een broeder en zuster uit Finland heel erg ziek waren. Zij was ook even opgenomen in een prive ziekenhuis (de les: Ga niet zomaar naar een ziekenhuis, het is hier heel anders dan in Nederland!)

Verder zijn er de laatste dagen van Desra feesten aangebroken. Dat is wel prettig, het wordt nu weer rustiger in de stad. Als we maandag wat kleding voor Tiffany proberen te vinden, blijven we vooral buiten de stad. En we hebben 2 of 3 leuke Kurta's gevonden. Deze laten we hier om de hoek in Coconuts corner bij een naaier de mouwen inkorten. Die mogen we morgen weer ophalen (dat wordt dus 2 dagen later, want morgen is hij dicht vanwege feestdag). Nu nog langs brengen bij de strijker. (Iron-Man maak ik er van.)

En zo glijden de dagen voorbij. We zien op woensdag ook nog een prachtig universiteitsterrein. Veel grote panden en ook een vrij toegankelijk pand van rond 1900, ingericht als museum. Enorme honingbij nesten, hangend van de dakbalustraden.

Ook de vleerhonden hebben we dit keer van dichterbij gezien. De filmpjes ga ik proberen toe te voegen, maar ik ben bang dat ze te groot in formaat zijn.

Omdat op woensdag een buurgemeente de koninkrijkszaal gebruikt voor een keer, komen wij op donderdagavond bij elkaar. Het is dit keer ook via zoom en ergens is dat ook wel prettig, we zijn heel erg vermoeid van de dag. We zijn overdag met Marc en Susie rondgeleid door een deel van Mysore en we hebben daar een vriendelijke man ontmoet die ook een service appartement verhuurd. Ik heb zijn gegevens genoteerd, wie weet kunnen Tiff en ik daar een volgende keer wat huren. We zien een deel van Mysore, waar vooral gepensioneerden wonen. Ze hebben schattige hondjes en puppies.

We sluiten de ochtend af met een heerlijke veganistische brownie. We denken op dat moment ook terug aan de heerlijke pizza en ontbijt op de woensdag. Hopelijk maken we jullie niet al te lekker, met die foto's! Voor ons is het een feestje om zoiets westers te kunnen eten. Zeker iets om volgende keer weer eens naar terug te gaan.

Ogie bathienie!

1. Francien Limpens-Cuijpers:
    27 oktober 2023
    Leuk hoor, jullie verhalen en foto's. Heb je ook een foto van een vleerhond? Ik ben wel heel erg benieuwd....
  2. Isabella Calabrese van der Aa:
    27 oktober 2023
    Ben blij te horen dat het beter gaat met jullie. Ja blijft opletten wat je eet en drinkt.
    Bedankt voor de verhalen. Ik probeer mij te verplaatsen in de omgeving en jullie beschrijven alles heel goed voor ons. Super! Zijn er ook foto's van Tiffany haar nieuwe kleren😉. Tot snel weer
  3. Peter en rjny:
    27 oktober 2023
    En wat een prachtige gebouwen! De foto van het winkeltje laat ons bijna de kruiden ruiken, maar pas op met je Nederlandse darmen. Het is wel een andere wereld.
  4. Appie en Tiffany Post:
    29 oktober 2023
    Inderdaad ja. Vanochtend wisten we weer dat we te pittig hebben gegeten gisteren. Gaat gelukkig over na een kleine paar uur na het wakker worden