Vegetarisch eten en regen op maandag

17 oktober 2023 - Mysore, India

Wel eens droge groente besteld in een restaurant? Of binnengestapt in een restaurant dat alleen vegetarisch eten serveert? Of op zoek gegaan naar een huis, waarbij in de advertentie staat dat je er alleen vegetarisch mag koken?

Onmogelijk voor te stellen voor mij, in Weert. Maar hier kom je het heel veel tegen. En het is hartstikke lekker! Gefrituurde bloemkool, momos met alleen loempia vulling, allemaal heel erg lekker!

Gisteren zijn we rond 13u wat gaan lunchen en voor 750 roepie aan eten besteld. Dat zijn dan 3 hoofdgerechten, wat te drinken en wat nasi goreng. Het verschil tussen een kommetje Nasi goreng in Nederland bestellen en hier, is enorm. Hier proberen ze het zo vol mogelijk te maken, met een flinke bult erop. Ongeveer 3 kwart kregen we op en als avondeten lieten we de rest inpakken. Later blijkt dat we toch echt genoeg gegeten hebben om naar bed te kunnen gaan, zonder nog wat te eten.

Op de terugweg naar huis, komen we langs een melk en yoghurt restaurant. Yoghurt = lassi en de term yoghurt kennen ze hier niet. Je ziet redelijk wat winkels, die allemaal hun eigen ding verkopen. Er zijn ook wel wat supermarkten, maar die wat wij gezien hebben, verkopen dan toch geen melk producten.

Ik had niet door dat het een restaurantje was, Tiff wel. Toen ik dus 'de winkel' binnen stapte was ik verbaasd geen schappen of koelkasten te zien. De yoghurt wordt hier vers gemaakt. Ik vroeg of ze ook parcel lassi hebben, dat kon. We bestellen 2 parcel mango yoghurt en zien als ze het inpakken, dat ze gesneden blokjes Mango eraan toevoegen. Omdat we zijn gewaarschuwd op het internet voor gesneden fruit, zijn we benieuwd hoe het met ons gaat  na ons yoghurt ontbijt morgenochtend .

En dan begint het te regenen. Dat was voorspeld, zou beginnen om 11 en de hele dag aanhouden voor onze wijk. Niks is minder waar, het begint met wat miezer tegen 14u en dan een wat grotere bui. Om weer over te gaan op miezer. Tijdens de bui zaten wij te wachten op onze yoghurt, en de miezer was best lekker om door heen te lopen.

We zagen nog een plakkaat voor een 3 slaapkamer woning, maar er was niemand thuis. Morgen of overmorgen maar eens gaan kijken. Morgen gaan we naar de actie, begint om 9.30. Dan ontmoeten we onze broers en zussen hier uit de Engelse gemeente. We zijn benieuwd of we goed slapen en fit zijn om de deur uit te gaan rond 9u.

Ow ja, we zijn ook rond 15u nog met de rickshaw naar de stad gegaan voor een indiase simkaart, voor wat internet onderweg. Echt een belevenis! Er waren ons paspoort en visum vergeten, kregen toegang tot de WiFi van de winkel en gingen met de rickshaw weer naar huis. Morgen gaan we toch naar de stad, dan poging 2!

IMG_20231016_134653IMG_20231016_130618Daar gaan we

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Isabella Calabrese van der Aa:
    17 oktober 2023
    Dus jullie zijn heel gezond bezig... groenten en yoghurt, nou wat wil je nog meer.
    Ik hoop dat jullie een passend onderkomen vinden en weet zeker dat als je straks in het ritme bent van velddienst met de broeders en zusters je heel snel thuis gaat voelen.
    Geniet er lekker van en de doe de groeten aan al de lieve broeders en zusters.