Dag 2 en Dag 1

15 oktober 2023 - Mysore, India

Dag 2 in India was weer een ervaring rijker. We zijn natuurlijk gegaan, zodat we in Mysore terecht zouden komen  Dag 1 en 2 in India zijn dan ook meer reisdagen en we hadden niet ingeschat hoe onvanzelfsprekend het hele leven hier is. De meest eenvoudige dingen als eten, slapen en douchen, zijn niet vanzelfsprekend. Omdat we niet ziek willen worden en ik overijvering alles wat niet bereid is voor mijn neus weiger, blijft er maar weinig over om te eten als je niet naar buiten durft. Zo, lange zin. Hopelijk ben ik duidelijk, haha.

Maar deze ochtend willen we tegen 9u op het vliegveld zijn, om rond 11u naar Mysore te kunnen vliegen. We hebben gisteren een kraampje ontdekt, waar yoghurt uit een koelkast wordt verkocht. Dat vertrouw ik dan wel, want het zit gewoon in een plastic verpakking uit een fabriek. In mijn onervarenheid met de wel/geen hygiene, vertrouw ik dit wel. Het winkeltje is open van 5:30 tot 22:00 of 23:00. Dus ook deze ochtend.

Na wat nootjes met yoghurt te hebben gegeten, komt de Ola voorrijden en brengt ons in een kwartiertje naar terminal 1. Ook hier kunnen we een boardingpass en bagegatag laten printen bij een machine zoals op Schiphol. 20 minuten later zijn we door security zonder gekke dingen. We wachte op de vlucht en komen zonder gekkigheid aan in Bangelore.
Als we het vliegtuig uitstappen, frissere lucht! Het is heel warm, maar niet zinderend heet zoals Mumbai. En je ruikt wel wat afval, maar niet adembenemend zoals in Mumbai. Het is wel druk, maar druk als een drukke stad en niet overweldigend.

We hebben contact met onze broeder, die met zijn taxi ons oppikt bij pickuppoint 13. India is heel goed georganiseerd op deze vlakken.. Duidelijke borden, duidelijke instructies en goede regelgeving in taxi prijzen. Geen oneerlijke of schimmige prijzen. Natuurlijk ook niet bij onze broeder die ons in 5u naar Mysore rijdt. De eerste 3 a 4u zijn door Bangelore. Wat een heftig grote stad is dat.

Richting Mysore wordt de weg heel chaotisch. We snappen de regels niet, maar onze chauffeur vindt het heel logisch en legt ons uit, dat als het makkelijker is om een stukje tegen de stroom in te rijden, dat gewoon kan. Hij zou het niet doen, maar het is gedoogd. Maar niet op de snelweg, dat is echt niet gedoogd. Dus op de 2 baans parallelwegen, is het soms flink toeteren en uitwijken voor tegemoet komend verkeer in alle vormen en maten.

Als we in Mysore aankomen, zijn we blij dat de drukte geweest is en we eindelijk tot rust kunnen komen. Dag 2 in India zit erop. Dag 1 in Mysore zien we morgen!

1. Appie Post:
    15 oktober 2023
    Niet alle foto's zijn automatisch aan deze dag gekoppeld. Kijk daarom ook bij foto's!