Dag 1 India

13 oktober 2023 - Chhatrapati Shivaji International Airport, India

Het is even wennen aan slapen met een airco en waaier. Maar zonder, is het echt veel te warm en benauwd. De kamer heeft geen raam, maar na een rondje lopen buiten, zijn we erg blij dat we dat niet hebben. Het geluid (toeteren bij inhalen, afslaan en stilstaan), de geur, de benauwde lucht blijft nu wel buiten.

Vandaag is de lucht erg schadelijk, dus we blijven binnen. Ook om even de rust te pakken te wennen aan het tijdverschil en de reis van gisteren. Buiten is het bijna niet doen. Vinden wij. Zweten begint zodra je de kamer verlaat.

Weinig meegemaakt vandaag, wel heel vriendelijk hotel personeel. Aan de overkant is een zuivelwinkel die open is van 5:30 tot 24:00, daar kunnen we wat yoghurt uit de koelkast kopen als ontbijt.

Nu tegen 16:45 hebben we wat avondeten besteld. Swiggy is een app die ze gebruiken om eten te bestellen. Wordt vers gemaakt en bezorgd. Heel spannend of we er van aan de diaree gaan of niet! Maar volgens het hotel is het veilig.

Vanmiddag sprak ik een jongen aan de receptie, die bood aan om met mij een simkaart te gaan kopen voor India. Na zijn dienst. Maar hij is naar huis gegaan om te eten en komt na ons eten. Benieuwd of dat doorgaat en hoe laat!

Een brandslanghaspel met een knoop erin.Links het hotel vanaf de 1e etage.Links het steegje, in het midden het hotel bij daglichtVerboden om scooters te parkerenLobby deur

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Isabella Calabrese van der Aa:
    13 oktober 2023
    Welkom in India😊.
    Hopelijk wennen jullie snel aan het klimaat en alle geluiden.
    Is natuurlijk een groot verschil met Weert😉.
    Maar rustig aan. Eerst acclimatiseren en straks ben je zo gewend alsof je er al weken bent. Veel plezier samen
  2. Appie en Tiffany Post:
    16 oktober 2023
    Bedankt! We beginnen beetje bij beetje te wennen aan de nieuwe gewoonten. Ik ben er ook achter, dat ik niet al te voorzichtig hoef te zijn. Ik las bijvoorbeeld op een forum dat het goed zou zijn om bestek en borden die je krijgt af te vegen met een alcohol doekje. Of na het handen wassen ook nog desinfectiemiddel te gebruiken.
    Dat is dus wat overdreven blijkt nu!
  3. Peter en rjny:
    13 oktober 2023
    Wel even anders als de ringbaan in Weert!
    En dan de hitte....hier regent het inmiddels en morgen wordt het 16 graden. Dus hier
    te lang en daar te breed!
    Nu eerst uitrusten samen ! We horen van elkaar.
  4. Appie en Tiffany Post:
    16 oktober 2023
    Haha, inderdaad! Maar de kwaliteit van het asfalt wat wij nu gezien hebben in die paar uur, is net zo goed als in Nederland (ik weet niet of het ook zoab is). En zeker beter dan sommige Belgische wegen. Maar we hebben nog niet veel gezien.
  5. Johan Post:
    14 oktober 2023
    Fijn om jullie reacties te lezen.
    Zo kunnen we 'erbij zijn'.
    Straks buiten de stad wordt het een stuk aangenamer. 👌
  6. Appie en Tiffany Post:
    Zeker pa! 。⁠◕⁠‿⁠◕⁠。
  7. Joan:
    14 oktober 2023
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Jehovahs zegen met deze uitdaging. Komt goed.... liefs van ons
  8. Appie en Tiffany Post:
    Bedankt!

Misschien gaan we vandaag naar het centrum. Maar misschien ook niet, haha.