Weert > Schiphol > IBIS hotel Budget

11 oktober 2023 - Schiphol, Nederland

Hoewel er weinig spannende dingen gebeuren op de dag van vertrek, zijn er toch een aantal dingen die je gedaan wilt hebben voor vertrek. Wij zijn niet anders. Een lijstje gemaakt en willekeurig, zoals het kwam, het lijstje afgewerkt en de extra dingen gedaan die voorbij kwamen.

Niet alleen de laatste afwas en afval wegbrengen, maar ook de koelkast leegmaken. Daar zat nog wat sla en komkommer en salade-ui in, die dus naar de kippen gebracht. Klinkt simpel, maar kost ook weer tijd. En onze engelse medische richtlijnen document, moest ondertekend worden met 2 getuigen erbij voor de geldigheid. Dat hadden we niet verwacht, omdat de NL versie dat niet heeft. Dus ook dat was even inplannen en regelen. Gelukkig een echtpaar gevonden dat even tijd voor ons had, hadden we meteen een extra afscheid van die vrienden.

We werden op het station Weert afgezet rond 14:25, gisterenavond hebben we niet alleen afscheid genomen van onze schoonfamilie en mijn vader (de vader van Appie), maar ook op het station een OV chipkaart check gedaan, NS dal voordeel gekocht en bij Tiff de samenreis korting aangezet. Scheelt best een hoop t.o.v. het gewone tarief.

14:20. Tiff kijkt dus nog even naar de treinreis, blijkt de trein niet te rijden tussen Eindhoven en Den Bosch! Oeps, wat nu? We realiseren ons dat deze kleine verandering maar een kleine verandering is van alles wat we gaan meemaken, maar toch tijdens de spanning van het klaar maken voelt dit toch als een groter probleem dan op een reguliere dag!

14:55. Al met al. We waren snel in Eindhoven, kwartiertje gewacht op de trein richting Den Haag om in Rotterdam over te stappen op de trein richting Leiden, die ook langs Schiphol treinstation komt. In de trein naar Rotterdam, echt leuk gesprek gehad met een echtpaar waar we tegenover zaten met al onze koffers. Leuk gesproken over hun ervaringen, hij had ook wat ervaring met India en wat wereldproblemen besproken. We vertelden natuurlijk al gauw dat we als Jehovah's Getuigen informatie halen uit de Bijbel over het Waarom het zo moeilijk is in de wereld nu. Niet heel veel over uitgeweid, maar na een 3 kwartier hadden ze wat vragen over gebruiken bij ons. Wel of geen alcohol, waarom geen verjaardagen of kerst. Dat vonden we natuurlijk leuk om wat te delen, waarom die feesten niet in de Bijbel voorkomen en we ze daarom niet vieren.. Tiff gaf ze een kaartje met onze namen en email adres. Ze vroegen of ze nog mochten mailen met wat vragen over ons geloof en onze reis naar India. Natuurlijk vinden we dat prima!

17:20. De reis zit er dan nu bijna op. Nog even met de shuttle naar het hotel. Dat duurt nog 20 minuten als we arriveren op Schiphol. Dus checken we onze bagage al even in, scannen we onze paspoorten al, zodat we morgen een taakje minder hebben. De bagage hoeft alleen nog naar de dropoff, wij door de security en door de douane.

17:42 (werd wat later). De shuttle naar het hotel was een lijnbus, krap 100 man met koffers en koffers pasten er bijna niet in, maar het lukte! Maar het is wel gratis, haha. We stopten bij Ibis hotel (rood logo), iedereen begon met uitstappen. Wij natuurlijk ook. Tiff viel het toen op, dat we bij Budget geboekt hebben dat een blauw logo heeft. Op deze shuttle bus, plakte ook het blauwe logo. Dus weer instappen en verder rijden. Blijkt het om de hoek te liggen, haha. 5 minuten lopen!

18:00 Inchecken was in een puf gedaan, 2 medewerkers en 2 koppels. Spullen naar de kamer gebracht en daarna in het rode Ibis hotel avondbuffet eten. Was prima eten! Daarna (en ook al tijdens het eten) verbinding gemaakt met de koninkrijkszaal via Zoom. Zo konden we het programma toch mooi meekrijgen.

Vandaag een paar vrolijke mensen ontmoet, dat maakte de reis makkelijker. Paar keer elkaar kunnen helpen met koffers. Tiff en ik hebben er 4, dus we zijn altijd wel blij als iemand even mee helpt tillen of ruimte voor ons maakt. Morgen ochtend met vluchtnummer AF1241 naar Parijs en dan met AF0212 naar Mombai!

21:59. We horen de vliegtuigen heel goed opstijgen hier. Wat een gedonder af en toe, de ramen trillen ervan. Geeft wel wat kriebels af en toe, morgen zitten wij er in!!